De 8 stenalderkostråd

1. Lav din mad fra bunden - fokuser på kvalitet frem for kvantitet

2. Spis grøntsager
(med fokus på de grove typer som kål, løg osv.)

3. Spis protein
(æg, fisk, skaldyr, fjerkræ, vildt, lam, svin, okse)

4. Spis sundt fedt
(mandel, kokosnød, macadamianød, valnød, pekannød, hasselnød, paranød, solsikkekerner, græskarkerner, hørfrø, sesamfrø, avocado, olivenolie, avocadoolie, macadamianøddeolie, kokosolie, hørfrøsolie, gammeldagskærnet økologisk smør, økologisk fløde)

5. Spis moden frugt
(tørret frugt, honning og andre sødemidler i moderation)

6. Bevæg dig

7. Sluk tørsten i vand

8. Bevæg dig hver dag, få lys og luft og sov nok



Stenalderkost

Velkommen til Stenalder Kost,

Stenalder Kost er ikke en slankekur men en sund måde at spise og leve på.

Men jeg har tabt mig 15 kg. på 8 måneder, man taber sig til man når den ideale vægt.

Stenalder Kost er en livs stil, som varer hele livet.

Husk altid at stege i Oliven olie eller Smør, eller en blanding, det er de eneste fedtstoffer der steger under 160 grader, andre olier steger over 160 grader og denner frie radikaler som er kræft fremkaldende, derfor spis aldrig friture stegt mad og brug aldrig margarine.

Brug Hørfrøds olie i salater, da Hørfrøds olie har et højt indehold af Omaga 3.

14 dages start opskrifter.


Web master Geert P. Kisum